Главная страница ->  Переработка мусора 

 

Какими бывают кондиционеры. Вывоз мусора. Переработка мусора. Вывоз отходов. Строительство


Суходоля О.М.

 

Вступ

 

Формування джерел фінансування енергозберігаючих заходів є основою успішної реалізації державної енергозберігаючої політики. Фінансування заходів може здійснюватись з кількох джерел, а саме, за рахунок власних коштів підприємств, за рахунок коштів держави та за рахунок залучення позабюджетних інвестицій [1].

 

Для умов України на сьогодні фінансування державою сфери енергозбереження можливе шляхом цільового виділення коштів з державного бюджету та шляхом формування спеціальних фондів енергозбереження з використанням визначених законодавством механізмів наповнення цих коштів. Існування фонду енергозбереження у вигляді позабюджетного фонду енергозбереження, як було передбачено Законом України “Про енергозбереження” на сьогодні, рішенням Верховної Ради визнано недоцільним.

 

Постала необхідність формування інших джерел фінансування енергозберігаючих проектів та формування спеціалізованих фондів енергозбереження в рамках державного бюджету. Джерелами наповнення таких фондів можуть служити як економічні санкції за нераціональне використання енергоресурсів, так і формування таких фондів за рахунок економії коштів, що досягається у результаті запровадження енергозберігаючих заходів.

 

Формування джерел надходжень коштів до спеціалізованих фондів в Україні

 

До 2000 року, механізм наповнення позабюджетного фонду енергозбереження формувався на основі постанов Кабінету Міністрів України від 02.09 1993 р. №699 “Про заходи щодо ефективного використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів в народному господарстві”, від 28.10.1996 р. №1308 “Про порядок використання коштів, одержаних за неефективне використання газу” та від 07.07.2000 р. №1071 “Про деякі заходи щодо раціонального використання паливно-енергетичних ресурсів” та розробленим Держкоменергозбереження та зареєстрованим у Мін’юсті “Порядком проведення перевірок ефективності використання паливно-енергетичних ресурсів на підприємствах, в установах та організаціях та усунення фактів їх неефективного використання”.

 

Вказаними постановами сформовано механізм застосовування санкції до підприємств, які нераціонально використовують енергоресурси, що призводить до значного перевищення всіх допустимих показників витрат енергоресурсів на виробництво продукції. Показником, який перевищувати не допускалось і після перевищення якого вже застосовуються санкції служать, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №786, міжгалузеві та галузеві (граничні) норми питомих витрат ПЕР [2].

 

Із закінченням терміну дії перехідних положень Конституції України, відповідно до ст. 92 Конституції України виключно законами України врегульовуються питання покладання адміністративної відповідальності та штрафних санкцій. З іншої сторони, згідно з ст. 13 Бюджетного кодексу України розподіл бюджету на загальний та спеціальний фонди визначається законами про Державний бюджет України. Таким чином, постала необхідність врегулювати на законодавчому рівні механізм формування спеціальних фондів енергозбереження.

 

Держкоменергозбереження вдосконалюючи механізм накладення та стягнення економічних санкцій за неефективне використання енергоресурсів розроблено зміни та доповнення до Закону України “Про енергозбереження”, відповідно до яких на законодавчому рівні передбачається запровадження спеціальних видатків Державного бюджету для фінансування енергозберігаючих заходів. Це передбачено пунктом 1 статті 63 проекту Закону України “Про зміни і визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Конституції України”. Вказаний законопроект внесений на розгляд Верховної Ради України Кабінетом Міністрів України від 17.05.2001 р. за №7304, знаходиться у Комітеті з питань правової реформи та буде розглянутий на сесії Верховної Ради. Отже, на законодавчому рівні дане питання буде врегульоване найближчим часом.

 

Для конкретизації формування механізму наповнення спеціальних видатків Державного бюджету для фінансування енергозберігаючих заходів Комітетом розроблено законопроект “Про внесення доповнень до Закону України “Про Державний бюджет України на 2001 рік”.

 

Іншим джерелом наповнення спеціалізованих фондів є економія енерегоресурсів внаслідок впровадження енергозберігаючих заходів. Держкоменергозбереження розроблено пакет законопроектів щодо внесення змін і доповнень до Законів України “Про енергозбереження”, “Про оподаткування прибутку підприємств” і “Про систему оподаткування”, який передбачає створення фондів енергозбереження підприємств за рахунок економії коштів, що досягається у результаті запровадження енергозберігаючих заходів.

 

Законопроектами пропонується звільнити від оподаткування частину прибутку платників податків, яка отри­мана в результаті ефективного використання паливно-енер­ге­тичних ресурсів енерго­ємни­ми підприємствами, що дорівнює різниці витрат на паливно-енергетичні ресурси в обсягах виробництва звітного періоду по відношенню до нормативних питомих витрат (читай - показник енергоефективності) за цей же період. Звільнена від оподаткування економія коштів підприємств використовується на наповнення спеціальних фондів енергозбереження підприємств. Використані не за призначенням кошти цих фондів підлягають оподаткуванню у загальному порядку.

 

На жаль, пропозиції Держкоменергозбереження не знаходять розуміння в Міністерстві фінансів України, що гальмує подання погоджених усіма іншими зацікавленими відомствами законопроектів на розгляд не тільки Верховної Ради України.

 

Світовий досвід формування спеціалізованих фондів енергозбереження

 

В світовій практиці, існують інші механізми наповнення спеціалізованих фондів енергозбереження [3].

 

У Японії утворено спеціалізований фонд енергозбереження і затверджено список об'єктів пільгового кредитування за рахунок засобів даного фонду. Умови надання кредитів по цьому фонду передбачали необхідність підвищення ефективності використання енергії не менше ніж на 10%. При цьому величина кредитів може складати 50% від загальної суми інвестицій у випадку запровадження заходів, які сприятимуть підвищенню ефективності використання енергії більше ніж на 20% по відношенню до існуючого обладнання. Кредити можуть надаватись на 5 років при 8% річних.

 

Створено також фонд фінансування малих та середніх підприємств, з якого виділяються кошти на кредитування робіт з підвищення ефективності використання енергії не менше ніж на 10-20% (в залежності від обладнання). Кредити виділяються терміном на 10 років при 8% річних, але не перевищувати деяку визначену суму.

 

Крім того Японія створила систему податкового характеру, яка дозволяє за рахунок скорочення податків та списання в амортизацію створити два фонди для фінансування інвестицій в енергозберігаючу техніку. Перший фонд формувався за рахунок:

 

- скорочення податку на прибуток в розмірі 7% від вартості енергозберігаючого обладнання, але вартість цих 7% не повинна була перевищувати 20% від загальної величини податку на прибуток;

 

- відрахувань в рахунок амортизації, норма якої була встановлена на рівні 30% вартості обладнання в перший рік його експлуатації.

 

Другий фонд формувався за рахунок відрахувань, що утворилися в результаті скорочення на 75% норм оподаткування основного капіталу протягом 3 років (надходження від таких податків передбачені для бюджету місцевих органів влади на відміну від податків на прибуток, що ідуть в державний бюджет). Перелік видів обладнання, що фінансується за рахунок цих фондів визначається урядом та періодично коректується чи доповнюється.

 

У США одним з традиційних методів фінансування енергозбереження є використання коштів споживачів енергії. Найбільш потужним інструментом реалізації цього принципу є включення в структуру тарифів на енергоносії цілеспрямованої складової на фінансування енергозберігаючих заходів.

 

Величина цієї складової (від 3 до 10%) визначається з врахуванням національної і регіональної потреби (планів і програм) в фінансуванні енергозберігаючих проектів. Споживачі енергії можуть накопичувати цю частину платежів у своєму фонді на реалізацію власних заходів з енергозбереження. Механізм стягнення грошових засобів також є простим: при оплаті за використані енергоносії, споживач проводить дві сплати - енергопостачальні організації (основна частка тарифу) та в той фонд енергозбереження, який визначався державою, як цільовий та акумулюючий (муніципальний, регіональний чи власний).

 

У Республіці Корея після прийняття “Закону про використання енергії” була створена Корейська державна корпорація енергоменеджементу КЕМСО. Частка державного фінансування КЕМСО становить 30%, решта - плата за послуги приватним компаніям з енергозбереження та котлонагляд. Кошти КЕМСО, що надходять від податку на імпортовані ПЕР, концентруються у фондах стабілізації цін на нафту та раціоналізації споживання енергії. З фондів, через КЕМСО, держава надає кредити під реалізацію програм енергозбереження у економіці Кореї.

 

Незалежно від цієї корпорації існує фонд енергозберігаючого устаткування при Корейському банку економічного розвитку, який фінансує енергозберігаючі проекти. Для впровадження та поширення енергозберігаючої техніки та технології серед споживачів паливно-енергетичних ресурсів передбачено визначення основних типів енергозберігаючих проектів які можуть кредитуватися з боку держави.

 

У Росії передбачено створення регіональних фондів енергозбереження, які наповнюються за рахунок:

 

- платежів організацій у вигляді передбачених законодавством санкцій; - відрахувань енергопостачальної організації (обленерго) 1 % від чистого прибутку;

 

- за рахунок обов'язкових відрахувань 1% від тарифних виплат за використану тепло- та електроенергію;

 

- підвищення тарифів в залежності від обсягів використаної енергії, які перевищують обсяг, передбачений контрактом.

 

Пайові інвестиційні фонди не є юридичною особою, тому не є платником податку на прибуток. В сучасних умовах ці фонди вважаються найбільш ефективним, надійним та оперативним методом для масової мобілізації вільних коштів юридичних та фізичних осіб. Інвестор платить тільки 12 відсотків прибуткового податку від всієї суми прибутку, який отримав для нього паєвий фонд.

 

Ефективною є діюча в Росії схема само інвестування підприємств . Вона полягає в тому, що частина прибутку підприємства, отримана за рахунок впровадження енергозберігаючого обладнання (технології) виділяється із загальної суми прибутку та звільняється від оподаткування строком на 2 роки при умові використання коштів на енергозбереження

 

Податкові пільги, як засіб фінансового стимулювання енергозбереження найбільш широко використовується в США, Японії, і ряді Європейських країн з кінця 70-х - початку 80-х років. Податкові пільги можуть надаватися наступним чином:

 

- в результаті безпосереднього звільнення частини отриманого прибутку від сплати податку (наприклад на вартість досягнутої економії енергоресурсів);

 

- відрахування частини податкових виплат в рахунок погашення затрат на придбання обладнання та технологій;

 

- встановлення підвищених норм амортизації нового енергоефективного обладнання.

 

Мета використання цих заходів є підвищення фінансової привабливості енергозбереження в тих сферах де цьому перешкоджають ринкові обмеження.

 

Для створення механізмів фінансування енергозберігаючих проектів та підвищення цінового фактору в стимулюванні ефективного використання енергоресурсів в ЄС використовується механізм енергетичних податків. Вперше податок на використання нафти ввела Данія в 1977 р., для того щоб примусити споживачів економити електроенергію. З 1982 року в країні запроваджено податок на використання вугілля. Коли в середині 80-х ціни на нафту різко впали, енергетичні податки були збільшені настільки, щоб зберегти споживчі ціни на попередньому високому рівні.

 

В 1992 році Данія одна із перших ввела податок на вуглекислий газ СО2, який також повинен стимулювати економію енергії та сприяти використанню екологічно чистих джерел енергії. Екологічні податки на енергію також використовують Норвегія, Нідерланди, Швеція, Фінляндія. Починаючи з кінця 1993 року і в інших країнах ЄС широко використовуються податки на використання палива та енергії (Франція, Італія, Німеччина, Греція, Великобританія). Поряд з цим, досвід вказує на той факт, що економічному розвитку не наноситься ніякої шкоди, в країнах де введено енергетичні податки при одночасному скороченні інших видів податків, перш за все на прибуток.

 

Висновки

 

Огляд світової практики формування джерел фінансування енергозберігаючих заходів вказує на необхідність створення спеціалізованих фондів енергозбереження. Наповнення цих фондів може відбуватись з кількох джерел, а саме: застосування економічних санкцій; пільгового оподаткування; введення надбавки до тарифу на енергоресурси; ведення екологічних податків.

 

Держкоменергозбереження працює в цьому напрямку, працює над створенням подібних механізмів. На жаль, поки що, не вдається переконати вищі державні органи, що опікуються податками держави в необхідності особливого підходу до сфери енергозбереження. Проте, врешті решт, нам вдасться прийняти державне рішення щодо створення ефективно-діючого економічного механізму енергозбереження. Для цього ми працюємо, для цього опублікована ця стаття, для цього Ви її читаєте.

 

1. Розвиток нормативно-правової бази енергозбереження та створення механізмів фінансового забезпечення енергозберігаючих проектів. Суходоля О.М., Енергоінформ №1(81) січень 2001 р.

 

2. Система нормування питомих витрат енергоресурсів: за та проти - запрошення до обговорення. Суходоля О.М., Енергоінформ №40(120) 2001 р.

 

3. Досвід реалізації політики енергозбереження Республікою Корея. Суходоля О.М., Енергоінформ №26(106) 2001 р.

 

 

Сплит-системы состоят из одного наружного и одного внутреннего блоков. Обладают целым рядом достоинств, среди которых высокая эффективность, низкий уровень шума, свобода выбора места расположения и типа внутреннего блока. Последние бывают настенными, кассетными, канальными, напольными, потолочными, колонными. Нередко один и тот же внутренний блок может устанавливаться как в напольном, так и в потолочном положении.
Наиболее распространены внутренние блоки настенного типа. В количественном выражении на них приходится около 85 % всех продаж сплит-систем. Причина такого положения в сочетании двух факторов. Во-первых, они дешевле сплит-систем других типов.
Во-вторых, в наиболее ходовом диапазоне мощностей от 1,8 до 3,5 кВт сплит-системы других типов практически не выпускаются.
Сплит-системы кассетного и канального типов, на которые приходится около 10 % всех продаж, требуют для своей установки наличия подвесного пололка. Эти модели имеют высокую мощность и используются для помещений большого размера.
Их главный плюс - возможность подмеса свежего воздуха с улицы.
Сплит-системы напольного или потолочного типа чаще всего используются там, где нет возможности использовать системы настенного типа и отсутствует подвесной потолок. Классический пример - магазины с большой площадью остекленения.
И, наконец, сплит-системы колонного типа используют в помещениях большого объема, в которых нежелательно трогать стены и потолок - театры, музеи. Холлы, рестораны.

 

Мультисплит-системы. При наличии более чем одного внутреннего блока, сплит-система превращается в мультисплит-систему. Как правило, такие кондиционеры имеют от двух до четырех (в редких случаях пяти) внутренних блоков настенного типа, однако иногда встречаются мультисистемы с внутренними блоками канального, кассетного, напольного, потолочного типа или сочетающие в блоки различных типов.
Основное достоинство мультисплит-систем по сравнению с обычными сплитами - уменьшение количества внешних блоков, что позволяет сохранить архитектурный облик зданий.

 

Мобильные кондиционеры можно разделить на две группы. Во-первых, это мобильные моноблоки связанные с улицей гибким гофрированным шлангом. Обычно его выводят в форточку, приоткрытое окно или дверь. Однако через эту щель легко попадает нагретый воздух с улицы, а потому некоторые хозяева делают специальные заглушки в оконных рамах. Убрав их можно вывести наружу шланг, через который удаляется нагретый воздух. Зимой заглушки закрываются и мобильный кондиционер работает как обычный тепловентилятор. Иначе устроены мобильные сплит-системы, которые имеют как внутренний, так и внешний блок. Между собой они связаны гибким шлангом, в котором находятся фреоновые трубки и электрические коммуникации. Работа такого кондиционера практически не отличается от действия обычной сплит-системы, за исключением того, что мобильный кондиционер не требует монтажа.

 

Чиллер - водоохлаждающая машина. Является ключевым узлом системы кондиционирования воздуха. Один такой агрегат способен обеспечить холодом огромные офисные здания Фанкойл. Как по внешнему виду, так и по своему устройству фанкойлы очень напоминают внутренние блоки сплит-систем. Только в качестве внешнего блока для фанкойлов выступает водоохлаждающая машина - чиллер, а вместо фреона используется вода. При наличии бойлера или чиллера с тепловым насосом система фанкойлов может использоваться и для отопления.

 

Центральный кондиционер. Его функция - очистка, предварительный нагрев или охлаждение уличного воздуха, который раздается по помещениям с помощью системы воздуховодов. Как правило, для охлаждения воздуха центральный кондиционер использует воду, поступающую от чиллера. Чаще всего используются совместно со схемой чиллер-фанкойлы в больших офисных зданиях, гостиницах, музеях, крупных государственных учреждениях.

 

Руф-топ - крышный моноблок размером от большого телевизора, до легкового автомобиля. Руф-топ сам охлаждает или нагревает воздух и подает его по системе воздуховодов. Используется для охлаждения больших помещений - спортзалов, супермаркетов, кафе, вокзалов и аэропортов. В США активно применяется в коттеджном строительстве.

 

Прецизионные кондиционеры - кондиционеры точного контроля параметров воздушной среды. Используются в компьютерных залах, АТС и других местах насыщенных дорогой электроникой. Кондиционеры этого типа могут круглый год поддерживать оптимальную температуру, влажность, чистоту и подвижность воздуха. Благодаря конструкционным особенностям они на порядок надежнее бытовых кондиционеров и обеспечивают более высокую точность в поддержании заданной температуры.

 

VRV - системы положили начало новому направлению в развитии систем центрального кондиционирования. Отличаются от традиционных наличием внешних и внутренних блоков, которые могут располагаться на расстоянии до 100 метров друг от друга. Внутренние устройства могут быть самых различных типов: настенными, кассетными, канальными, напольными, потолочными, колонными. В качестве хладоносителя обычно используется фреон.
Наиболее современные разработки позволяют использовать в рамках одной системы до 30-32 внутренних и 3-4 внешних блоков. Последние можно разместить на крыше или во дворе, и тем самым полностью сохранить архитектурный облик зданий.

 

Вывоз мусора квартира После проведения ремонта в квартире всегда возникает большое количество строительного мусора, которое требуется вывезти. При этом его нельзя просто выбросить на обычную помойку - это запрещено, коммунальные службы вывозят только бытовой мусор. Наша организация поможет Вам решить эту проблему.

 

Автоматизированная система комме.
Материалы по развитию энергосбер.
Экологические характеристики тур.
Внедрение опытной технологии утилизации низкопотенциального тепла шахтных вод.
Устойчивая энергетика.

 

Главная страница ->  Переработка мусора 

Реклама
Hosted by uCoz